Pred opravou majstri zabalili misu igelitom a potom sa ukázalo, že nádobka vydržala, že je rozbitý, na márne kúsky, "iba" kryt.
V Baumaxe som nepochodil, v Hornbachu áno. Dúfam, že ten obchod(vedenie) vie, kto stál dnes popoludní za pultom sanitárneho oddelenia. Mladý, tmavý, silnejší chlap v okuliaroch.
"Prosím vás, potrebujem poklop na splachovaciu nádobu. Neviem ani aký je to typ. Mám iba rozmery a viem, že to vyrába Jika".
"Môžeme vám to objednať", odpovedá. Uľavilo sa mi. Dnes druhý raz. Ale príjemne, na rozdiel od predošlého článku. Neveril som, že sa predávajú. Išli sme skusmo, iba tak...
"Jasné, poprosím, kedy to asi príde?"
"Asi do týždňa".
--------------------
Potom sa stane niečo, čo mi pripomína zázrak a rozprávanie z minulých čias, keď bol vraj zákazník naozaj pánom. Pri pulte stojí niekoľko ľudí, práce má dosť, ale tento chlap v žltom plášti sa poškriabe na hlave a hovorí:
"Ale mám taký pocit, že niekde hore", vrhne pohľad na obrovský dlhý regál - "že niekde hore som videl poškodenú nádobu. S neporušeným krytom".
Odkráča. O chvíľu sa vráti s veľkým, velikánskym rebríkom na kolieskach. Pristaví ho pri regáli a stúpa úplne navrch. Vykročí a hľadá. Toto zopakuje, s presunom rebríka, hádam desaťkrát. Hľadá a nájde.
Zíde a napíše na papier: Výmena poškodeného krytu.
"Čo som dlžný?", teším sa a žasnem... Neuveriteľné! Nie to, že našiel čo hľadal, ale tá ochota!
"Nič", smeje sa, "berte to ako pozornosť". Odchádzam v mrákotách.
Pokladníčke platíme iný tovar a podávam jej papier od kolegu (a ukazujem kryt, ktorý stískam pod ramenom).
"To vám dal iba tak?"
"Výmena", hovorím, "tento je z poškodenej nádoby".
"Dobre", odpovedá ľahostajne.
Vonku predýchavam šok. Stretol som výnimočného obchodníka. Chlapa, ktorý napriek tomu, že za to nič nemal, pobehal a pohľadal to čo už firma nepotrebuje. A tešil sa, že mi pomohol. Dobrí ľudia stále žijú. Ba viac ako dobrí. Tomuto asi nikto neuverí... Stalo sa dnes okolo pätnástej hodiny. V obchode, ktorý niektorí nespokojní ľudia prezývajú "hnojbach". Uveríte?
---------
Poznámka: Dodatočne som opravil názov, nakoľko som sa nechcel nijako dotknúť Hornbachu. Naopak, chcem sa poďakovať za naozaj vynikajúci prístup ich zamestnanca. Z diskusie je zrejmé, že som bol idealistom, keď som si myslel, že to pochopí každý....
-----
Ozaj, tú "stúpačku" majstri opravili :)