reklama

Van Gogh vo Viedni

Viedeň bola temer mrazivá. Po horúcich dňoch sediac v záhrade pri stole, popíjajúc ružový Sauvignon a kávu, jediac pizzu a majonézový šalát :) (je mi zima, uvedomil som si v tieni). Priateľov zalievalo slnko a ohrievalo vhodné oblečenie. Ale aj tak bolo teplo pri duši najdôležitejšie. Máme šťastie, že žijeme tak blízko mekky streoeurópskej kultúry. Bez sebapodceňovania...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (64)

A ešte vôňa farieb, ktorá ma prekvapila cestou naspäť, pri prehliadke som ju (vnorený do sveta génia) nezacítil. Odskočiac z prízemia Albertiny výťahom hore, na prvé poschodie známej viedenskej galérie. Farbu cítiť, aj po vyše sto rokoch. Nikdy som si to neuvedomil, až tu na Vincentovi. On farbou nešetril.

Obrázok blogu

Nemohli sme fotografovať, zamestnankyňa, ktorá zbadala blesk z mobilu, mi pohrozila prstom, ale usmiala sa... Farby na Goghových obrazoch sú plastické, "trojrozmerné", človek má pokušenie dotknúť sa. Farba "vychádza" z rámov...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A zachytil aj telo zdeformované prácou...

Obrázok blogu

A opustené smutné loďky, jednu s názvom Ante...

Obrázok blogu

 Terasa Café 'La Guinguette'

Tento obraz som nepoznal ani z reprodukcie. Originál má fialové sfarbenie. Západ slnka v jesennom Paríži? Jeden z najpôsobivejších (a mnoho iných obrazov, choďte sa pozrieť).

Obrázok blogu

------------------------------------------------------------------------------------

A ešte káva v Starbucks. Ohromne veľké hrnčeky s fantáziou, ktorá pripomína kávu, ale ešte viac nápoje z detstva od našej sladkej mamy. Nie, fajčiť som nesmel. A to mi k Viedni nejde. Kaviareň bez cigarety je Viedeň bez dómu.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Stretol som včera v Albertine dokonalosť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vďaka, priatelia, aj za prekáračky. Bolo mi s Vami fajn :)

Snímky: http://www.oeticket.com/portal/en/other/exhibition/van_gogh/38127/

Danko Beran a ja.

CGFA- van Gogh: Terrace of the Café 'La Guinguette' z

http://ftp.sai.msu.su/cjackson/gogh/p-gogh25.htm

Boris Burger

Boris Burger

Bloger 
  • Počet článkov:  212
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu