reklama

Úbohé krematórium (v Bratislave)

Včera som viezol príbuznú na pohreb. Pretože nevládze na vlastných, ponúkol som sa, že ju vyveziem až hore (cestou pre autá pohrebných služieb a nemobilných účastníkov obradov), priamo k obradnej sieni.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (69)
Spomienka na lepšie easy
Spomienka na lepšie easy (zdroj: http://www.archnet.sk/files/obsahy/full/krematko_MpP1j.jpgy)

Prístup pre dopravu je v poriadku, ale keď som zastavil pri budove, malsom problém s otočením. Iba preto, že tam bol rozhádzaný materiál azaparkované autá (šofér alebo pracovník bymal odstaviť na parkovisku pred krematóriom a potom sa vrátiť, tak ako to robia návštevníci).

"Privítala" nás zdevastovaná stavba a neporiadok v okolí (Milučkého krematórium, v súčasnosti rekonštruované, je mnohými považované za najkrajšiu budovu povojnovej Bratislavy). Celofánový koridor v provizórnom vchode a všadeprítomný bordel. Výstup po schodoch, po starej ceste, obohnaný páskou, takže musíte všetko obísť, ale to zistíte až po niekoľkých minútach. Zopár robotníkov, ktorí začali pracovať až počas obradu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Pre Elišku" som si prvý raz vypočul v zaujímavom aranžmáne za použitia vŕtačky a rakva sa vydala do útrob s Chopinom, klavír sprevádzala lopata. Cez dvere som počul všetko. Dúfam, že rodina nebohej to nevnímala rovnako ako ja. Mal som pocit, že rekonštrukcia nikomu "netrhá žily". Pre magistrát, alebo kompetentných (mesto je tu aj pre občana :), by malo byť jediné krematórium pre Bratislavčanov a okolie prioritnou stavbou. Upraviť harmonogram prác, zvoliť trebárs dlhšie smeny, pochovávať aj v neskorších hodinách. Na také niečo by sa mali nájsť motivačné finančné prostriedky. Nebohí, pozostalí (aj samotná krásna budova) na to majú nárok. Pohreb sa nedá reprízovať.

Boris Burger

Boris Burger

Bloger 
  • Počet článkov:  212
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu