reklama

Štefan Bohunický mi napísal list

Po dlhom čase. A nejako ma dojal. Preto to z listu, čo sa mi vidí byť vhodné na uverejnenie, dávam aj na blog.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (17)
Obrázok blogu

"Ráno ma zobudil sused Ridley, pôvodom biely Juhoafričan, ktorý sa k nám (do domu) nasťahoval asi pred rokom.

Môže mať okolo štyridsiatky. Veľmi sympatický chlap, ktorý si "narazil" Slovenku. Takú tú, ktorú si ani nevšimneš, keď prejde okolo teba po ulici. Milá, ale nevýrazná, skromná "šedá" pani. Asi nie su zobratí (pretože, keď sa k nám prisťahoval, bývali u neho bujaré žúry, ale ju som na rozdiel od iných krasotiniek nikdy nestretol na spoločnej chodbe, či pred bránou domu), a sobáš by som istotne postrehol, veď ma poznáš...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Potom žúry prestali a vídal som naraz iba ich dvoch, ako držiac sa za ruky, vedno chodievajú na vychádzky, či nákupy. Od začiatku sme spolu s Ridleym dobre vychádzali.

Raz, a to bol Juhoafričan ešte sám, v začiatkoch nášho susedstva, nakúpil nejaké spotrebiče do bytu, tak poprosil syna (práve sme išli okolo jeho otvorených dverí), aby mu pomohol s rozostavaním, ba dokonca so zapojením, načo som mu pohrozil, že ak si to bude zapájať sám (plyn) bez odborníka, tak vyletíme všetci do vzduchu...

Taký zvláštny, trocha pojašený chlapík... Istotne má peniaze, ale mnoho vecí si robí svojpomocne, a ja sa naozaj bojím, že jedného dňa nájdem namiesto dverí a okien, iba čierne, prázdnotou zívajúce a ohorené otvory... 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vždy, keď sa stretneme: "Ahoj, pan Štefan! Dobre? OK? Fajn, dobre!" A podobne. Taký ten človek, ktorý ti privodí dobrú náladu, možno aj preto, že podvedome sa k nemu správam lepšie, pretože cítim, akí sme my, Slováci, v skutočnosti neprajní a závistliví voči cudzincom z veľkého sveta, chcel som mu dopriať vzdy trochu z legendárnej slovenskej pohostinnosti či dobrého správania, pozornosti.

A on to vycítil, že to nie je iba hra, nútená slušnosť, či snaha ukázať, že sme naozaj priateľskejší, než Slováci naozaj sú. Veď nebudem si nahovárať, že to čo sa mi vidí ako veľmi kamarátske, priateľské a ľudské, to čo si často privlastňujeme, akí sme my len k sebe bližší, ako iné národy, nie je ničím iným, iba variantom krčmových lumpačiek, rodinných "sešlostí" (veď načo najviac spomínajú napríklad emigranti, keď sa s nimi rozprávame o domove?), kde sa dokážeme pri štamperlíku objímať, bozkávať, ale aj nože do chrbta vrážať..

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tak isto ako všade inde. Iba miesto narodenia nás zbližuje. A to je podľa mňa aj dôvod toho, prečo sa našinec cíti v inom svete izolovaný. Werich to dobre vystihol, že doma som tam, kde som sa hrával guličky...


Nuž tento človek, inak akýsi podnikateľ s neviemčím... mi skoro ráno zazvonil. Kedže viem, že očakávajú bábätko, prvé čo mi napadlo, že je už na svete, a cítil som sa poctený, že ma chce, zrejme ako prvého suseda, informovať... Otvoril som dvere a on mi čosi šemotil o pôrode, tak som ho okamžite objal, mysliac, že človiečik je už na svete, v podvedomí vítajúc ho v klube rodičov, a že sa prišiel pochváliť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Neuveriteľne ma dojal jeho bozk na líce. Vraj je to slovanský, ruský zvyk... Čerta starého! Celosvetový, a je blízky všetkým ľudom, ktorí majú srdce a cit. Aj keď, samozrejme, to nie je podmienkou, že by to gesto a následný bozk zaručovalo nefalšovanú úprimnosť, srdečnosť alebo vrúcnosť. Veď Judáš by o tom vedel povedať tiež niečo.


Tak ti odo mňa iba niečo chcel, aby som mu vybavil, pretože odchádza so ženou do pôrodnice. Samozrejme, že som mu sľúbil, že áno, že určite.

Napadlo mi, práve v týchto dňoch, že nebyť novembra, asi by som ho nikdy nespoznal. A zároveň mi bolo ľúto, keď som z jeho angličtiny pochopil, že idú rodiť do Hainburgu. Pretože je ako Slovák. No, celkom asi nie. Vie čo robí".

http://www.destination360.com/europe/germany/images/s/germany-berlin-wall.jpg

Boris Burger

Boris Burger

Bloger 
  • Počet článkov:  212
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu