reklama

"Sranda" v bratislavskej SLSP

Pred osemnástimi rokmi ma požiadal XY, aby som mu išiel za ručiteľa.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (84)

Bolo to krátko po Nežnej...

Zaplatil niekoľko splátok a vyparil sa. Slovenská Sporiteľňa ma samozrejme oslovila, aby som si plnil svoju ručiteľskú povinnosť.

XY pravdepodobne žije v Bratislave, stal sa z neho bezdomovec bez adresy a bez zamestnania. Platím za neho, zo začiatku mi pomáhal jeho otec, ktorý pred desiatimi rokmi zomrel, odvtedy posielam peniaze každý mesiac sám.

Nesťažujem sa, za chyby sa platí. Nepredpokladal som, že kedysi tichý a utiahnutý chlapec prepadne "výherným" automatom. Nebolo prečo, hazard sme tu dovtedy nepoznali. Že sa mu rozpadne manželstvo, a že jeho bývalá zmizne rovnako ako on, to mi tiež nenapadlo. Boli sme generácia, ktorá ručiteľstvo pre priateľov považovala za samozrejmosť. Ľudia si musia pomáhať.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A tak platím. Pretože viem, že dlžník nikdy nezaplatí ani cent. OK...

Posledné roky som stratil prehľad, neviem presne aký je zostatok iksypsilonovho dlhu. Ráno som zavolal do SLSP na bratislavské esenpéčko. Pani mi poradila, aby som prišiel a zriadil si prístup cez internetbanking, kde uvidím ako sa dlh scvrkáva :) Jasné, povedal som si, je to lepšie než čarbať na papier poznámky. IB mám, takže nie je problém. Prídem si pre pokyny.

Zašiel som tam.

Po predložení občianskeho mi pani za pultíkom prezradila sumu, ktorú ešte doplatím. Nepotešila ma, dúfal som, že sa dozviem, koľko som preplatil :) A tu ho máš! Ešte ju nemám z krku!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

"Akým spôsobom môžem sledovať stav na IB", pýtam sa...

A tu je pointa: Nijakým!

Ak by som to chcel (napriek rade jej kolegyne po telefóne), musí dať súhlas dlžník XY....

Ktorý sedemnásť rokov nezaplatil ani korunu.

A nezaplatí už asi ani cent.

Pretože ho niet.

Ale mňa áno... A dosť :-) A robím! Mám adresu a na nej byt.

Vedia kde ma nájdu :-)

A vlastne aj podanie informácie o výške účtu (pri mojej osobnej návšteve sporiteľne) je iba "dobrá vôľa" zamestnancov SLSP... Pretože ja som iba ručiteľ...

Vlastne je to sranda.

Pre objektívnosť, vedúci tej zamestnankyne mi prisľúbil, že zistí, čo sa dá urobiť, a dá mi telefonicky vedieť...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Možno sa na ten účet cez IB predsa len dostanem :)

A keď nie, nevadí, budem tam chodiť osobne. Možno im tá dobrá vôľa vydrží...

A keď nie, budem si to čarbať na papier, ako donedávna.

Aby som nezabudol zaplatiť, čo i len jednu splátku, v termíne, pretože exekútor nabehne ku mne, preto, že neplatič, ten kto naozaj Sporiteľni dlhuje peniaze, je oveľa väčší pán. Aspoň zatiaľ.

Sranda....



3.IV.2009

Boris Burger

Boris Burger

Bloger 
  • Počet článkov:  212
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu