reklama

Splácate poctivo dlh ako ručiteľ? V SLSP máte práva otroka

Dlhé roky splácam SLSP pôžičku, ktorú som si nezobral, ale za ktorej dlžníka som sa zaručil. Platil niekoľko rokov. Asi dva. Potom požiadal sporiteľňu o prerušenie z rodinných dôvodov a niekam sa vyparil. SLSP ma ako ručiteľa vyzvala, aby som si plnil svoju povinnosť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (141)

Neviem kde neplatič žije, neviem kde robí. Nevedia to ani jeho súrodenci.

Počul som, že prespáva kade tade a že pracuje za hotové... Keš.

Dnes som to chcel po rokoch konečne uzavrieť. Zbaviť sa dlhu, z ktorého som nič okrem trápenia nemal. Vyplatiť a mať pokoj. Dozvedel som sa, že dlžím ešte necelé tri splátky, ale že jednorazovo dlh vyplatiť nemôžem. Že s tým musí súhlasiť človek, ktorý si pôžičku voľakedy zobral. Neplatič.

Neplatič, ktorého netrápi, že jeho pôžičku ako jeho ručiteľ splácam (ozval sa mi za roky iba raz, opitý plakal do telefónu, ako mu je ľúto za nebohým ockom).

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Sedel som naproti tej deve, ktorá, nechápala, že nechápem. Mal som dokonca čudný pocit, iste nesprávny, že mojou nechápavosťou opovrhuje. Napriek tomu mi nakoniec povedala, že sa ozve na mobil, keď zistí od svojich šéfov či zostatok dlhu predsa len nejde splatiť jednorázovo.

Cítil som sa ako podvedený idiot. Za celé roky si sporiteľňa nedala inú námahu ako ma zastrašovať exekúciou, keď som párkrát pre ochorenie meškal so splátkou. Nenamáhala sa zistiť adresu a zamestnanie skutočného dlžníka. Naháňali mňa, o tom, že je nezastihnuteľný, a že nikde oficiálne nepracuje sa dozvedeli - odo mňa.

Keď som chcel pôžičku sledovať cez internetbanking, povedali mi na jar 2009, že musím mať súhlas neplatiča. Keď ju chcem konečne vyplatiť a mať po vyše deväťnástich rokoch pokoj, musím mať súhlas - neplatiča. Keď som chcel vedieť, koľko som za tie roky reálne zaplatil, povedala mi slečna, že má údaje iba dva roky nazad.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Neviem či sa ozve, možno áno, možno ma okašle ako jeden zo šéfov SLSP pred dvomi rokmi. Tiež sľúbil, že zavolá.

Je to už jedno, tri mesiace vydržím. Iba ma štve, aké práva majú neplatiči, akí nímandi sú pre Slovenskú sporiteľňu platiaci ručitelia. Možno preto, že vracajú tejto inštitúcii peniaze, ktoré si nepožičali. To je naozaj opovrhnutiahodné.

Záver? Prečo by človek, ktorý spláca peniaze za niekoho, nemal mať práva, ktoré má dlžník - neplatič?

Roky, mesiac čo mesiac odchádzal do sporiteľne šek s mojim menom. Roky posielam peniaze príkazom cez internetbanking.

Možno to má nejakú bankovú logiku, ale ja v tom nič iné ako trest za svoju blbosť nevidím.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nikdy nikomu nechoďte ručiť! V mojej generácii bolo normálne vzájomne si pomáhať, ale roky po novembri 89 odhalili nejeden charakter.

2.II. 2011

Boris Burger

Boris Burger

Bloger 
  • Počet článkov:  212
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu