reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Boris Burger

Boris Burger

Bloger 
  • Počet článkov:  212
  •  | 
  • Páči sa:  1x
reklama

Súkromné

Je FordCentrum seriózna firma? Verím že áno ale...

Boris Burger

Je FordCentrum seriózna firma? Verím že áno ale...

5. septembra, okolo 17.30, podvečer, preberáme kľúče od novučičkého forda. Vonku je temer tma, prší a skuvíňa vietor. Predajca, mladá šarmantná dáma nám vysvetľuje základné veci. OK, teším sa. Naštartujem a vyjdem von z predajne.

  • 16. okt 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 9 569x
  • 157
Niečo málo o detstve (o auguste 68)

Boris Burger

Niečo málo o detstve (o auguste 68)

Dvadsiateho augusta roku 1968 sme vypli baterky až krátko pred polnocou... Moji kamaráti a ja... Spolužiaci, chlapci z našej štvrte. V "Slubečke", na ihrisku, za starým priechodom, sme hrávali futbal. V noci chodievali tajne na Slavín (vyzbrojení baterkami) fajčiť prvé Bystrice (ja som liezol po rebríku z okna našej izby, keď mama vo vedľajšej zaspala. Pristavil mi ho tam, za teplých nocí, sused zo suterénu). Na dvore nášho domu sme sa hrávali na indiánov s veľmi populárnymi hlinenými figúrkami, ktoré hračkársky priemysel v tom období slávy filmových winnetouoviek vyrábal...

  • 20. aug 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 681x
  • 117
Pekné ráno s blbou muzikou (alebo s textami k muzike na "Šafku")

Boris Burger

Pekné ráno s blbou muzikou (alebo s textami k muzike na "Šafku")

Prečo musím počúvať na zastávke električky sprosté texty rapového(?) alebo hip hopového(?) speváka? Reproduktory dunia melódiami, ktoré sú celkom príjemné ako podmaz alebo náladovka, ale obsah priblblých piesní mi trhá uši. To nie je rádio, ani televízor v mojej izbe, nemôžem preladiť. Načo označujeme neprístupné filmy podľa vekových kategórií, a vysielame programy po desiatej večer, ak nejaký nevychovanec môže pokojne púšťať na verejnom priestranstve najhrubší humus (podobnosť s čašníkmi, ktorí majú rádia pustené naplno, keď si chcete v pokoji vypiť kávu a podiškurovať s priateľom, je náhodná:)

  • 15. júl 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 428x
  • 41
Z križovatky zmyslov (nebezpečne ružové, ale bez smejka)

Boris Burger

Z križovatky zmyslov (nebezpečne ružové, ale bez smejka)

Pomaly som zaspával - bolo veľa hodín, takmer polnoc.

  • 12. máj 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 932x
  • 70
Päť fotografií - Exeter, UK, apríl 2007

Boris Burger

Päť fotografií - Exeter, UK, apríl 2007

Pretože sa mi páčia. Boli urobené mobilom Sony Ericsson 800. Autorom je môj syn, ktorého autorom som tak trochu aj ja :o). Takže pozadie je jasné :o)

  • 4. máj 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 076x
  • 11
reklama
Šesť fotografií z prechádzky

Boris Burger

Šesť fotografií z prechádzky

Dnes poobede sme boli na prechádzke pri dunajskom ramene, smerom na Devín. Cyklistická cestička, vhodná aj pre inline korčuľovanie, je dokončená. Keď vystúpite pri Riviére (od centra) a vrátite sa späť, idúc okolo Remiášovho pamätníka, prídete k benzínke. Pred ňou odbočte do prava. Tam, kde sa vchádzalo do Lodenice. Po ľavej strane zbadáte nové bytovky(na mieste, kde voľakedy boli uskladnené lode - kajaky, kanoe, člny) pokračujte však smerom dole, k ramenu a naskytne sa Vám pohľad, ktorý nie je bežný pre mnoho Bratislavčanov. Predovšetkým pre tých, ktorí sa sem prisťahovali neskôr. Ešte na jeseň bola cesta rozbitá a plná blata. Dnes sme po celý čas stretávali cyklistov a korčuliarov. Tieto fotky sú opäť robené mobilom, a ani zďaleka nezachycujú všetku tú krásu tohto zákutia Bratislavy. Odporúčam každému, kto nebol v týchto končinách, aby tam vybehol. Stojí to za to.

  • 30. apr 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 581x
  • 18
Pocta Medveďom

Boris Burger

Pocta Medveďom

Včera som podľa receptu Romana Daniela Baránka urobil jablkový koláč na studený spôsob. Predstavte si, napriek tomu, ze bol naozaj studený, pri srdci hrial a bol naozaj skvelý. Vďaka za recept :o) Vďaka aj Andy , ktorá pripomenula, že so škoricovým cukrom je ešte lepší. Tu sú fotečky. Možno nevyzerá najvábnejšie, ale pochúťka je to výborná. Najlepší dezert aký som v poslednom čase jedol. Fotografia v perexe je použitá s láskavým povolením Maroša Pochylého. Ďakujem!

  • 29. apr 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 735x
  • 37
Nscho-tschi:)(Pekný deň)

Boris Burger

Nscho-tschi:)(Pekný deň)

Vyčariť úsmev na tvári. To jediné má zmysel. Nerozdeľovať, ale hľadať cestu. K sebe. Idem teraz von, idem sa o to pokúsiť. Peknú sobotu všetkým, ktorí myslia na druhých, ale nezabúdajú aj na seba. Nemyslieť na inakosť, ale pripomenúť si aj rovnakosť. To, čo je nám všetkým zmysluplné. Tešiť sa zo života. Pretože občas je riadnou otravou mysle, duše aj srdca. Tak využime tento pekný deň. Nič netrvá večne.

  • 14. apr 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 422x
  • 36
Prianie

Boris Burger

Prianie

Keď máme niekoho radi, resp. keď je nám sympatický, odpustíme mu takmer všetko. Je to tak. Chcel by som sa dopracovať k múdrosti, aby som dokázal odpúšťať - a mať rád - aj tých, ktorí mi občas pijú krv. Prajem, aj náhodným okoloidúcim, krásne prežitie veľkonočných sviatkov!

  • 5. apr 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 348x
Tri fotografie Jazdeckej polície

Boris Burger

Tri fotografie Jazdeckej polície

Z cesty na Železnú studničku v Bratislave. Nedeľa pred dvomi týždňami. Fotografované Nokiou 6020.

  • 1. apr 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 275x
  • 31
reklama
Prší

Boris Burger

Prší

Je studený večer. Stojím na balkóne a fajčím. Vo svetle lampy sledujem hustý dážď. Ako v americkom filme. V americkom filme vždy prší. Cítim pokoj, napriek chladu a únave. Som zmierený a zmierlivý. O chvíľu zmiznem do vane. Osprchujem si žily, vlasy a telo. Spláchnem sa:). Tak ako dážď spláchne špinu ulice. Potom sa konečne uložím. Spokojnú noc všetkým...

  • 23. mar 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 269x
  • 20
Trapas

Boris Burger

Trapas

Viem sa riadne najedovať ak mi niekto neodzdraví. Rozosmutní ma to a som blízko k tomu, že začnem nadávať na celý svet (aké sú, ľudia, nevychované svine!:).

  • 21. mar 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 394x
  • 88
Kto útočí na koho?

Boris Burger

Kto útočí na koho?

Dnes som bol na na bohoslužbe v jezuitskom kostole vedľa radnice. V samom srdci Bratislavy, pri Hlavnom námestí.

  • 4. mar 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 343x
  • 133
Krátky list na krátku rozlúčku

Boris Burger

Krátky list na krátku rozlúčku

Mojičko!

  • 14. jan 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 362x
  • 32
Pre pozdvihnutie ducha :)

Boris Burger

Pre pozdvihnutie ducha :)

Dnes to už môžem napísať na plnú hubu (už nebloguješ na Sme): Milý Konrád! Áno, život sa skladá z drobných radostí! A nevyleť z kože! Voľakde si sa vyhrážal, nedávno, že ak to niekto napíše, tak z nej vyletíš... Neviem, či si to prečítaš, ale to nie je podstatné. Pre potechu oka, brucha, tela a v neposlednom rade ducha, pripájam sa, ale iba na chvíľu, do medvedieho brloha , aby som tu na blogu konečne aj ja uverejnil recept. Alebo recepis, ako vravievala moja stará dobrá známa, pochádzajúca z Ružomberoka (tak sa bol vyjadril pán Josef Větrovec , blahej pamäti, veľký český herec, v nejakom staršom filme o tomto slávnom hlinkovskom meste (aj revolučných tradícií) - veď poznáme svojich českých bratov - aj "Peterovi" Nagyovi nevedia prísť na meno:).

  • 1. jan 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 8 574x
  • 109
reklama
O smrti Saddáma Husajna

Boris Burger

O smrti Saddáma Husajna

Na Rádiu Slovensko v týchto chvíľach dorozprával spravodajca o smrti Husajna, o okolnostiach popravy. Hovoril s takým gustom a zápalom, že mi nevdojak pripomenul rozprávanie slávneho televízneho kuchára o maškrtách, ktoré pripravil na slávnostnú večeru. Podrobne a ... s nadšením, chcelo sa mi nahlas povedať, ale som tu, v práci sám. Tak to napíšem aspoň sem. Možno ste ho počúvali. Smrť každého človeka je tragédiou. Aj smrť Saddáma. Čo za mančaft zamestnáva verejnoprávny rozhlas? Alebo som mal hlúpy pocit, za ktorý si môžem sám?

  • 30. dec 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 171x
  • 100
Arabi majú pravdu

Boris Burger

Arabi majú pravdu

V arabských krajinách sa hovorí, že keď chce Boh potrestať človeka - obdaruje ho zlým susedom...

  • 14. nov 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 162x
  • 92
Smútok nedušičkový, ale aj nádej... (aj o Novembri 89)

Boris Burger

Smútok nedušičkový, ale aj nádej... (aj o Novembri 89)

Tak som sa ako pamätník vo fotrovskom veku naivne zamyslel. Sedemnásteho novembra v 89-tom roku som sedel večer pred televízorom a pozeral, počúval správy o udalostiach na Národní tříde. Alebo to bolo o deň neskôr? Nepamätám sa presne.

  • 13. nov 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 471x
  • 48
Niečo málo o Júliusovi Satinskom

Boris Burger

Niečo málo o Júliusovi Satinskom

V roku 1982 emigroval môj najlepší kamarát Rudo. Vedel som niekoľko mesiacov, že sa o to pokúsi, ale neboli sme si istí, či sa to podarí, pretože išiel cez Juhosláviu. O pár týždňov som dostal od neho pohľadnicu z Talianska. Vyšlo to.

  • 31. okt 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 745x
  • 89
Niečo málo o Ľudovítovi Winterovi

Boris Burger

Niečo málo o Ľudovítovi Winterovi

V roku 1870 na Sviatok Všetkých svätých sa narodil pán Ľudovít Winter, ktorého spomenula sestra Hermana vo svojom dnešnom článku.

  • 30. okt 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 396x
  • 10
reklama
SkryťZatvoriť reklamu